יום שישי, 1 בינואר 2016

מתעניין כפייתי

היה איזה אחד עם רוק יבש בזויות הפה שנטפל אלי בהמשכים מגיל 16
בהתחלה טלפן והזמין לסרט, אחר כך שלח פרחים עם ציטוט משיר של סנדרסון
אחר כך הזמין אותי לביתו (ובאתי! בחולצה לבנה, מכנסים קצרים וסנדלי טבע שחורים)
ומשך כל הביקור הוא שכב על המיטה כמו סולטן מלטף את חתולתו ומדבר לאט בקול באס מאנפף
ואני ישבתי בפינת החדר ברגליים מסוכלות על כסא פסנתר מסתובב
אחר כך לא רציתי להפגש אתו יותר אבל הוא לא הרפה. שוב ושוב טלפן,
חיכה לי ליד השער של הצופים, צץ בכל מיני מקומות כאילו במקרה או לא במקרה.
אחר כך היתה הפעם ההיא שטלפן והחלטתי להסביר לו באופן ברור שזה לא מתאים
אז הוא צעק עלי, מה זה בגלל שאני שמן? 
לא, זה לא בגלל שאתה שמן. זה בגלל שאתה נודניק ומריחים את הכפייתיות שלך מקילומטרים, זה מרתיע בנאדם. כמובן שבגיל 17 עוד לא ידעתי לענות ככה, אז הסתפקתי ב: לא זה בכלל לא בגלל זה.
והשנים חלפו, הסתובבתי בעולם, החלפתי דירות, גרתי בפריז, ירושלים, לונדון, חזרה תל אביב,
ובכל דירה זכיתי לצלצול ממנו. תמיד הצליח להשיג המספר ולסמן בפישה טריטוריה. אני פה, שלא תחשבי. 
לא חשבתי.
פעם אחת הלכתי עם חברה לים, זה היה בתקופה של אחרי הודו שהייתי משתזפת טופלס.
תוך כדי רביצה בשמש קלטתי אותו עומד על הסלעים לא רחוק מאחורינו ומג'נגל שלושה כדורים.
השיער שלו התארך, הוא רזה ונראה מסומם. לטש בנו מבט ולא הרפה, שמתי החלק העליון ושעה ארוכה לא קמתי ממקומי שלא לתת לו עוד זויות. בסוף הוא הלך.
אחר כך הגיעה סדרת צלצולים עם הודעות ארוכות במזכירה האלקטרונית.
חמש שש פעמים ראיתי אותו בפקקי תנועה, לפעמים קלט אותי ועבר קרוב למכונית, מה נשמע מה קורה? רוכן עם הראש הממוגן בקסדה לתוך החלון שלי. 
שנים אחר כך ראיתי אותו בקולנוע עם ילדה, זאת הבת שלי, הציג אותה, ילדה חמודה ממש.
תהיתי מי האמא. למחרת כבר צלצל לביתי רצה לדבר שוב. ושוב. לא עניתי.
הוא מציע לי חברות בפייסבוק בערך פעמיים בשנה, מאז 2010 כשפתחתי החשבון

עכשיו אני כותבת סיפור קצר שבו קראתי לו גדעון ולעצמי קראתי טלי
בסיפור גדעון מטריד את טלי הרבה יותר, הוא גם מאונן לה בטלפון
וטלי שלנו, מתוך נחישות לשים קץ לפרשה ומתוך איבוד עשתונות מוחלט,
פוצחת בשיר "תרקוד" של שלמה ארצי בקולי קולות ורושמת נצחון מרשים במערכה
ומפלה מוחצת לזקפתו התובענית והפוגענית.
נעצרתי לאחר שמשתררת על הקו דממה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה