יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

מה אוכלים הצמחונים?

על בחירות התזונה שלי כתבתי כאן לא פעם, על שלל המאבקים שניהלתי עם עצמי כשניסיתי להיות צמחונית, כשנכשלתי בלהיות צמחונית וכשלבסוף הצלחתי להיות צמחונית. עברה מאז שנה וחצי בערך ואני יציבה ומאושרת. למען הגילוי הנאות, כשנסעתי להפרד מסבתי בטורונטו לפני שנפטרה, וביליתי ימים ארוכים בבית החולים, הלכתי באחד הימים בנחישות לסניף איקאה שהיה בסמוך וחטפתי נקניקיה בביסים גדולים. לא היתה ברירה. וגם באחד מהימים חזרתי ממוזיאון חיפה מאיזה כנס שדיברתי בו ואחרי התקף חרדת נהיגה היסטרי שתפס אותי בדרך, התקרקעתי בבית עם שלוש קציצות. אבל זהו. באמת.
אחד הדברים החשובים שלמדתי בתהליך, הוא לא להסתכל לאחרים בצלחת ולא להעיר הערות מוסר מזון לידידיי ומשפחתי. (אלא אם כן מישהו אחר פתח בדיון ושאל לדעתי). 
כל אחד בוחר את בחירותיו מהסיבות שלו. 
מה שכן,
לא פעם, לא פעמיים ולא עשר פעמים הגעתי לארוחות שהוזמנתי אליהן ולא היה לי מה לאכול, למעט לחם, ובמקרה הטוב גם זיתים, ירקות ותוספת בלי כלום. שזה שפע גדול! אבל ביחס לשאר הסועדים אכלתי את מה שהוצע מסביב. כלומר, מהצד. 
בהתחלה קיבלתי את הדין. אמרתי: מה זה אשמתם של כל השאר שאינם צמחונים? כולם אוהבים בשר שיחגגו, אני אסתפק בפיתה וחומוס. אבל עברה שנה וחצי והבוקר התעוררתי במחשבה שהגיע הזמן לשנות את זה. 
אם הייתי אלרגית לביצים בשר ודגים, היו מתחשבים בי ללא ספק ומכינים מה שאפשר עבורי. אבל משום שההחלטה התזונתית שלי היא מבחירה, היא מתפרשת לעיתים כמותרות. וסביב השולחן אין סבלנות לשכמוני. זה אולי מקומם את השאר ומרגיש כמו פינוק או אקספרימנט ואף אחד לא רוצה לשאת בנטל הזה. להכין עוד מנה. שתתגבר ותאלתר.
ואם אין לי מה לאכול, בעיה שלי.
טוב.
אז בעיני זה לא מתחשב ולא נחמד. אם אני הייתי מזמינה אלי הביתה אדם שלא אוכל ביצים, לא הייתי מגישה לו מנות עם ביצים. נכון? על אחת כמה וכמה אם מדובר באורח קבוע ואהוב, בן משפחה למשל. למה שאתן לו תחושה שהוא ראוי לקבל רק תוספות של המנה העיקרית?
אפשר לפחות להודיע לי מראש שהולכים לעשות אסאדו או ווטאבר ואני אוכל בבית או אגיע עם שקית פירות יבשים. (לא שאי פעם המצב היה כה גרוע, אבל רק לדוגמא)
אז זהו.
בדיוק אכלתי הרגע המבורגר צמחוני מעולה בלחמניה רכה ופריכה ואני שבעה ומאושרת.
אם הייתי רעבה עכשיו כנראה שהפוסט הזה היה נכתב בכעס או לא נכתב כלל...
וגם, אם יש לכם המלצות או תובנות לגבי הערכויות שכאלו בשולחנות אוכלי כל, אנא שתפו אותי בבקשה... תודה רבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה